علشان ثورتنا كانت ثورة شباب من البدايه مش ثورة احزاب زى مابقت فى النهايه
رشحت نفسى بس انا مش لوحدى ومعايا شباب كتير زيى واقفين ورايا و معايا لابننتمى لحزب و لا جماعه كل همنا اننا نوصل صوتنا و ان العالم كله يسمعنا و يحس بينا ويعرف اللى جوانا و نخرج طاقنا و اصوتنا المكبوته من سنين يعرفوا .
برنامجنا مننا من جوانا افكار جديدة و اسمه ع
هو برنامج بيتكلم عن الحاجات اللى محتاجها بلدنا علشان تعدى من ازمتها و تعبور بينا لبر الامان اهمها
- الـعــلم و دا هايبقى تنميه المعلم قبل الطالب من مرحله التعليم الاساسى لحد مرحله العلم اللى ملوش نهايه و دا ليه علاقه قويه جدا ب ع اللى جايا و هى .
- الـعــمل اللى متصنفة الى ( صناعى – حرفى – تجارى – وزراعى ) وربط العلم بيه مهم جدا و تنميه الافكار و الابتكارت و زيادة النفقات على البحث العلمى و بعدها ندخل على
- الـعــباده ودى ليها علاقه قويه بربنا و ان الدين لله و الوطن للجميع و عدم التفرقه بين مسلم و اى ديانه تانيه و عدم االتلاعب بيه ف السياسه لان الدين دا من صنع الله و دى بين العبد وربه اما السياسه من صنع البشر و فيها الكتير ودا هايوصلنا
- للـعيش اللى عايزينه يكفينا و يعيشنا حياه كريمه لحياه فيها
- الـعـــدل و الأمان و الاستقرار و حب و اللى مبقوش موجودين دلوقتى .
و اهم حاجة تكون الـع بتعتنا
ü تراقب الحكومه و على عملها وهاتحسبها على اداءها و شغلها
ü تشارك فى وضع القوانين و الدستور بمتطلبتنا فى ثورتنا
ü تراجع الموزنات العامه و الفلوس اللى بتتصرف فى الخدمات المتقدملنا
( من صحة و علم و خدمات و مرافق و دى اقل حاجة لازم نلاقيها علشان نعيش حياه كريمه )
علشان دا
لازم تشارك ... لازم تقول رأيك ... لازم نختار